Search
Generic filters

שרית ישי לוי – הרצאות

מלכת היופי של ירושלים פוגשת את אשה מעבר לים – הרצאה מאת שרית ישי לוי

בחודש ספטמבר 2016 יצא לאור ספרה של שרית ישי לוי "מלכת היופי של ירושלים " בהוצאת מודן,
הספר זכה בפרס הזהב, פרס הפלטינה ופרס היהלום ובפרס סטימצקי.
נמכר בישראל במאות אלפי עותקים
תורגם ל17 שפות .
עובד לסדרת טלוויזיה שהפכה להיט ושודרה בישראל (YES} ובנטפליקס.

בחודש מאי 2019 יצא לאור ספרה השני של שרית ישי לוי "אשה מעבר לים " בהוצאת מודן, הספר זכה בפרס ספר הזהב וספר הפלטינה מכר עשרות אלפי עותקים ותורגם עד כה לשלוש שפות צרפתית גרמנית ואנגלית יצא לאור באנגלית בהוצאת "אמזון" בחודש מרץ 2023.

הרצאתה של שרית ישי לוי עתונאית וסופרת נסובה סביב כתיבת רב המכר"מלכת היופי של ירושלים " המספר את קורותיה של משפחת ארמוזה משפחה ירושלמית שורשית ומתמקד בעיקר בארבע הדמויות הנשיות הראשיות של הספר שכל אחת מהן בת דור אחר .

ישי לוי לוקחת את הקהל למסע במקורות ההשראה שלה לכתיבת הספר ומספרת על החוויה האישית שעברה עם כתיבתו ועל מאחורי הקלעים והתחקיר הארוך שערכה כדי לדייק את התקופות שהספר מספר עליהן.מרחיבה על האירועים ההיסטוריים השזורים בספר מסוף המאה ה-19 ועד לשנות השבעים של ה -120 ,דרך תקופת השלטון העותומני ,השלטון הבריטי, תקופת המחתרות, מלחמת השחרור הקמת המדינה ושנותיה הראשונות ,כאשר האירועים ההיסטוריים שזורים בחיי גיבורי הספר.

"אשה מעבר לים" מספר על שלוש נשים בלתי נשכחות העומדות בלבו – אשה צעירה שבעלה עוזב אותה בבית קפה בפריז, אם שנעלמת מדי יום לשעות ארוכות ואיש אינו יודע לאן ואשה מסתורית שנטשה תינוקת בת יום בליל שלג קפוא בפתחו של מנזר בירושלים .

שרית ישי מתעכבת על סיפורן המרתק של שלוש הנשים שחייהן שזורים זה בזה כשחייה של האחת משפיעים על חייה של השנייה וחייה של השנייה משפיעים על חייה של השלישית במסע חיים מרתק רוגש וגועש. הסיפור לוקח את הקורא לסמטאות הרובע הלטיני בפריז, לתל אביב של שנות השבעים ומחבר בין עיירה ציורית באנגליה לירושלים של תקופת המנדט .

במהלך ההרצאה מספרת שרית ישי לוי כיצד התגלגלה מכתיבה עיתונאית לכתיבה ספרותית ואיך בגיל שבו רוב האנשים גונזים בדרך כלל את חלומותיהם היא הצליחה להגשים חלום ולהפוך לסופרת .
מספרת על מסעותיה בעולם בעקבות ספריה,השינוי שההצלחה עשתה בחייה וכיצד מתמודדים עם הצלחה גדולה שכזו וגם מספרת על עצמה ועל המקומות בהם הביוגרפיה האישית שלה, נושקת לסיפורן של גיבורות ספריה .

דלג לתוכן