Search
Generic filters

שהרה בלאו – הרצאות

סופרת ופובליציסטית.

מהבולטות בדור הצעיר של הכותבים בישראל. מחברת הספרים "יצר לב האדמה" (2007) "נערות למופת" (2012) והמחזה "האחרונה" (2003), הגישה תכניות טלויזיה העוסקות בתרבות וזהות יהודית "הצנועות והחסודות" (ערוץ התכלת) "מדינת הלכה" (ערוץ 2) "חמישה בעקבות פרשה" (ערוץ 10) ו"להבדיל" (הערוץ הראשון) מייסדת טקסי יום השואה האלטרנטיביים הנערכים במקומות שונים ברחבי ארץ.

חלק מנושאי ההרצאות אותן מעבירה שהרה בלאו:

על אחרות ועל יוצאות מהכלל:
הסופרת שהרה בלאו בשיחה פתוחה בעקבות רב המכר המדובר "האחרות".
השיחה תעסוק במגוון נושאים, החל בתחילת דרכה הספרותית ובדחיות שקיבלה מהוצאות הספרים, דרך הפניה לעולם התקשורת, העיסוק שלה במיתוסים יהודיים אותם היא בונה ומפרקת מחדש (בדגש על הזוית הנשית) וגם תדבר בגילוי לב על עולמה הדתי היחודי, והחיים ללא ילדים בגיל 45 (ועוד בישראל..) וכיצד כל זה מוצא את דרכו אל תוך ספריה.
שהרה בלאו – סופרת 'אחרת' בשיחה גלויה ומרתקת.

סופרת דתיה – יש דבר כזה? האם כשאדם יושב אל המקלדת יש לו אלוהים? מסע אישי בעקבות כתיבה מגזרית. על הגבולות, הצורך לייצג את המגזר, הספרות הדתית החדשה והאם בני ברק אכן יכולה לשמש כגיבורת ספר?

נערות למופת- הרצאה המבוססת על ספרה החדש ומעורר הפולמוס שעם צאתו זכה לשבחים והפך לרב מכר. השיחה תיסוב סביב הנושאים העולים מתוך הספר, התחקיר ההיסטורי אל מול הכתיבה בהווה, האמת אל מול הבדיה, נעורים אל מול ההתבגרות, החדווה שבכתיבה וכמובן גם המחיר שיש לשלם עליה.

שרה אמנו אשה קנאית או כלה מאוכזבת?- שהרה על שרה. מסע תנ"כי ספרותי בעקבות האם הראשונה והמורכבת ביותר.

הנשים החזקות של התנ"ך.

איך זוכרים שואה? – על תודעת השואה המשתנה בחברה הישראלית כפי שמשתקפת בטקסי השואה האלטרנטיביים. כיצד ישרוד הזיכרון ללא ניצולים? מדוע השימוש הפוליטי בשואה רק הולך וגובר? מהטלאי הכתום ועד "יודונאצים", על העדרם של קולות מהטקסים הממלכתיים: החרדים, הרוסים, המזרחיים והאתיופים, על חדירת הומור השואה ללב הפריים-טיים וגם: מה יקרה לאחר מותו של ניצול השואה האחרון?

דלג לתוכן