Search
Generic filters

עמרני שרון – העיזבון

שרון עמרני

שרון עמרני  (20 באוגוסט 1970 – 10 בספטמבר 2001)-  היה במאי קולנוע ותסריטאי ישראלי .

נולד בחולון, בן לציונה וגיורא עמרני. לאחר שירותו הצבאי למד שנה בישיבת "עין צורים".

סיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים, בשנת 1998. סרט הגמר שלו, "ל"ג בעומר", בהנחייתו של הבמאי שמי זרחין ובכיכובו של יעקב כהן, זכה בפרס הסרט המצטיין של השנה לצד הסרט "סוסי ים" של ניר ברגמן, תלמיד המחזור. הסרט הוקרן בכ-30 פסטיבלים בינלאומיים, זכה בשלושה פרסים בעולם ובצל"ש פסטיבל הקולנוע ירושלים, ונכלל במארז עשרת הסרטים הנבחרים של סם שפיגל בכל הזמנים.

עמרני סומן כאחת ההבטחות הגדולות של הקולנוע הישראלי.

לאחר סיום לימודיו, כתב וביים עבור "הוט" את הדרמה "השלום לבן-דודי" (2001) שעוררה הדים רבים , עם אלון אבוטבול בתפקיד הראשי. אחר-כך הוזמן על ידי אודי לאון, יזם הסדרה "מעורב ירושלמי", לכתוב את פרק הפתיחה ולביים את הפיילוט של הסדרה, שלימים זכתה בפרס האקדמיה לקולנוע – פרס אופיר. במקביל, כתב סדרה חדשה בשם "ארבעה", העוסקת בארבעה מועדים מכוננים בחיי משפחה (מלידה ועד מוות).

כל סרטיו של עמרני עסקו באינטנסיביות במלודרמה המשפחתית, ושאבו את כוחם ועוצמתם מהביוגרפיה המשפחתית של משפחת עמרני הרחבה, יוצאת פרס.

ב-10 בספטמבר 2001, טבע שרון עמרני בחוף ימה של תל אביב.

בערב מיוחד לזכרו, במלאת 30 למותו, שנערך בסינמטק תל אביב, ספד לו רנן שור, מנהל בית הספר סם שפיגל: "שרון היה אמן המלודרמה המשפחתית. מלח הארץ".

קרן מקור לעידוד דרמות ישראליות החליטה להעמיד פרס שנתי על שמו לדרמה מצטיינת בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, ופרסים נוספים מוענקים לזכרו על ידי קרן גשר ובית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה

דלג לתוכן