Search
Generic filters

ליעד שהם – הרצאות

ליעד שהם נחשב למחבר ספרי המתח הישראלי המצליח ביותר בארץ,
ספריו נמכרים בהצלחה גם בחו"ל.

האם צריך להיות רוצח כדי לכתוב רוצח? מה אמת ומה בדיון? ואיך כותבים גם למבוגרים, וגם לנוער, גם לטלוויזיה וגם לתיאטרון? ואיך משלבים הכל עם עבודה כעורך דין?

ספריו נמכרים בעשרות אלפי עותקים. תורגמו לשש שפות ונמכרים במעל 15 מדינות. ליעד מרבה להשתתף בפסטיבלי סופרים מובילים בעולם ולהיפגש עם קוראים מארצות שונות. וכל זאת תוך כדי פיתוח ה-dayjob שלו כעו"ד המתמחה במשפט מנהלי ומסחרי.

בנוסף, כתב ליעד טרילוגיית ספרים מצליחה לנוער בשם "תיק נוער" (הספרים: "סיכון כפול", "איש הפח" ו-"סוף המשחק"). הספר סיכון כפול "ואיש הפח" נבחרו למצעד הספרים של משרד החינוך. כמו כן, כתב שני ספרי ילדים ("אבא בונה עוגה" ו"הגול הראשון שלי", הספר הראשון עובד לסדרת הטלוויזיה "תמר הבלשית וקפטן יום שלישי".)

בעולם הטלוויזיה הוא אחד היוצרים של סדרות המתח המצליחות "עיר מקלט", "בת בשוטר" וסדרת הילדים "תמר הבלשית וקפטן יום שלישי".

בתחום התיאטרון ליעד הוא מכותביו של המחזה "משפט חוזר" אותו כתב יחד עם התסריטאי עוזי וייל, המבוססת על ספרו של ליעד – "משפט חוזר".

אחד המאפיינים הבולטים ביצירתו של ליעד הוא השימוש בז'אנר המתח כדי לעסוק בנושאים חברתיים. כך, למשל, עסק הספר עיר מקלט בסוגית מבקשי המקלט, אם המושבות בשחיתות מוניציפאלית למראית עין בהתנחלויות, קרדיט על תעשיית ההיטק. ואולם, הנושא שזוכה למרבית תשומת הלב בספריו של ליעד היא מערכת המשפט הישראלית וליתר דיוק: אחורי הקלעים של מערכת המשפט ואכיפת החוק, על כשליה ויתרונותיה, האנשים הפועלים בה בממדיהם האמתיים, לטוב ולרע – ספריו "מספר חסוי", "משחק הראיות", "משפט חוזר", "יום הדין", "הערעור האחרון" ו"עד מפתח" עוסקים כולם במערכת המשפט הישראלית, המוכרת לו היטב.
לא אחת במהלך הכתיבה, ליעד התבלבל בין כותרות אתרי חדשות שתיארו שחיתות שלטונית ושיפוטית לבין קובץ כתב היד והיה נדמה לו שהמציאות עושה תחרות עם האומנות.

בהרצאתו יספר ליעד על תחילת דרכו הספרותית ,על המעבר לכתיבת ספרי מתח (שקרה במקרה) ומדוע התאהב בז'אנר
ליעד יספר על התחקירים שערך לקראת כתיבת ספריו: פגישות בדרום תל אביב עם מבקשי מקלט, בהתנחלויות, בתחנות משטרה, במכון המשפטי באבו כביר ועוד.
בהיותו סופר לכל הגילאים, יספר ליעד על המעבר משפה לשפה ועל ההבדלים בין סוגי הכתיבה השונים לילידים, נוער ומבוגרים.
ליעד יספר על הכתיבה לטלוויזיה ולתיאטרון, ועל המעבר מפרוזה.
ולבסוף, על השילוב בין החיים כעורך דין וכסופר.

דלג לתוכן