Search
Generic filters

יונתן בר גיורא – הרצאות

מוזיקה לסרטים" – יונתן בר גיורא

יונתן הלחין בעשור האחרון סרטי קולנוע רבים באורך מלא (ביניהם כמה להיטים, כמו "אביבה אהובתי", "ההסדר", "הכוכבים של שלומי"), וכמו כן עשרות דרמות, סרטי תעודה, סדרות, סרטים קצרים ועוד. הוא ראש מסלול פסקול במכללת ספיר ומרצה בביה"ס לקולנוע מעלה, והופיע כמרצה אורח בסינמטקים של ת"א וירושלים, בצלאל ועוד. במקביל הוא מלחין, מעבד ומפיק שעבד בשנים האחרונות עם מיטב אמני ישראל, ביניהם יוסי בנאי (שלשת אלבומי האולפן האחרונים שלו: "יוסי בנאי מגיש אלתרמן", "לאט" ויוסי בנאי קורא תהילים") יהונתן גפן (אלבומו החדש "יהונתן גפן אומר שירה") וכן סינגלים למירי מסיקה, מאיר בנאי, ריקי גל, ועוד רבים.

שלוש ההרצאות המוצעות נוגעות באספקטים שונים של התחום.

* מוזיקה לתמונה- בנויה על שלל עדויות מהשטח, שנצברו אחרי שנים של עבודה, וכוללות הצצה עמוסת דוגמאות מאלפות אל מאחורי הקלעים של הפקת מוזיקה לסרטים בארץ.

* מעורב רגשית- נכנסת עמוק יותר לנבכי עשייתה של סדרה אחת: "מעורב ירושלמי", שזכתה בפרס האקדמיה לסדרות דרמה, ואשר העונה השלישית שלה עולה בנובמבר הקרוב בערוץ 2.

* ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה לקולנוע- מתארת (על קצה המזלג, כמובן) את ההתפתחות המרתקת של הז'אנר בשמונים ומשהו השנים האחרונות.

 

דלג לתוכן