Search
Generic filters

יוכי ברנדס – הרצאות

יוכי ברנדס – סופרת ומחזאית

סופרת ומורה לתנ"ך. בעלת תואר ראשון בתנ"ך וחינוך ותואר שני ביהדות.
יצירתה שואבת את השראתה מארון הספרים היהודי על כל רבדיו (התנ"ך, ספרות חז"ל, ההגות היהודית, ההלכה, החסידות והקבלה) ומצליחה להפוך את התרבות העמוקה והמורכבת שלנו לסיפורים מושכי לב, שכל ישראלי יכול לקרוא ולהבין.
פרסמה עד כה תשעה ספרים, שנקראים על ידי מאות אלפי קוראים: "גמר טוב", "הגר", "לכבות את האהבה", "גרעינים לבנים", "וידוי", "מלכים ג'", "שבע אימהות", "הפרדס של עקיבא", "היהדות שלא הכרנו".
מחזה פרי עטה, כי בנו בחרת, עלה בתיאטרון הבימה והוצג במשך כשנתיים (למעלה מ-300 הצגות).

בין הרצאותיה:
אדל
יוכי ברנדס בהרצאה חדשה על ספרה החדש

הסיפור הלא ייאמן על התינוק האסופי שחי בתחתית החברה במזרח אירופה של המאה ה-18 והצליח בבגרותו לחולל ביהדות את המהפכה המשמעותית ביותר של העת החדשה

מי באמת היה הבעל שם טוב?
מה הסתירו מאיתנו אודותיו?
האם החסידות אכן שלו?
עד כמה תורתו בכלל רלבנטית לחיינו המודרנים במאה העשרים ואחת?

"אדל הוא הרומן החשוב והנועז ביותר של יוכי ברנדס. לראשונה אנו מבינים כיצד התפתחה תורתו של הבעל שם טוב שלב אחר שלב, מתוך הנפילות ומתוך העליות שחווה בחייו, וכיצד יצר מהפכה של אינדיבידואליזם שהקדימה את זמנה, כאשר קבע כי הגאולה תגיע בשעה שבני האדם יתקרבו אל הנשמה של עצמם." (יגאל שוורץ)

לידתה של היהדות
בעקבות הספר הפרדס של עקיבא

הציבור הישראלי מכיר את התנ"ך, אבל התנ"ך אינו היהדות, אלא השורש שממנו היא צמחה. יוכי ברנדס מוליכה אותנו בהרצאתה אל שורשי זהותנו כיהודים וכישראלים ואל שאלות היסוד של תרבותנו.
מי היו הצדוקים והפרושים? מה ההבדל בין בית הלל ובית שמאי? למה הומצא הגיור? מתי עוצב ליל הסדר? מדוע תוקנה התפילה? איך נוצרה החופה? או בקיצור, איך חוללו חז"ל את המפכה הגדולה הזו שנקראת "היהדות"?

הסיפורים הסודיים של התנ"ך
בעקבות מלכים ג ושבע אימהות

בתוך התנ"ך חבויים קולות חתרניים שהצליחו לשרוד הרחק מעיניהם הבוחנות של כותביו ועורכיו. מהם הקולות הללו? מי החביאו אותם? מה היה המניע שלהם? כיצד הם עשו זאת?
יוכי ברנדס מתארת את עבודת הבילוש הספרותית שמלווה את יצירתה, ומגלה פנים חדשות ומפתיעות בספר הספרים שלנו.

בנוסף להרצאות על יצירתה, יוכי ברנדס גם מרצה בנושאים תנ"כיים רבים ומגוונים. ניתן לבחור הרצאה מתוך רשימה נרחבת של נושאים.

צילום: אריק סולטן

דלג לתוכן