Search
Generic filters

סאמח זועבי

סאמח זועבי הוא במאי ותסריטאי פלסטיני הנולד וגדל באִכְּסָאל, ישראל. זועבי סיים את לימודיו באוניברסיטת תל אביב עם תואר כפול בלימודי הקולנוע וספרות אנגלית. לאחר מכן זועבי קיבל את מלגת Fullbright Fellowship עבור לימודי קולנוע באוניברסיטת קולומביה, וסיים את לימודי התואר השני ב-2005.

עבודותיו של זועבי הוצגו בפסטיבלים בינלאומיים רבים כגון קאן, ברלין, לוקרנו, סאנדנס, קארלובי וארי, ופסטיבל הקולנוע ניו יורק. מבין סרטיו הקצרים הבולטים של זועבי ישנו "שב בשקט" (2005), אשר זכה בפרס בתחרות הסינפודסיון של פסטיבל קאן. סרטו הראשון באורך מלא, "איש ללא סלולרי" (2010), זכה במספר פרסי בחירת הקהל וכמו כן בפרס אנטיגונה הזהב בפסטיבל הקולנוע מונפליה 2011. בהמשך, זועבי כתב את התסריט המקורי עבור הסרט The Idol (2015), אשר הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל טורונטו הבינלאומי.

לאחרונה, הוקרן סרטו באורך מלא "תל אביב על האש" (2018) בפסטיבל טורונטו הבינלאומי ובפסטיבל ונציה הבינלאומי, שם קיבל את פרס האוריזונטי עבור השחקן הטוב ביותר. הסרט היה מתמודד בולט בתחרות פרסי האוסקר 2019, שם ייצג את לוקסמבורג. הסרט זכה להצלחה פסטיבלית ומסחרית מסביב לעולם, וזכה בין היתר בפרס ASPA עבור התסריט הטוב ביותר וכן בפרס אופיר על תסריט לשנת 2019.

בנוסף לעבודתו כקולנוען, זועבי פיתח עניין בולט באקדמיה. כיום, זועבי מלמד קורסי ליבה בבימוי וכתיבה בתוכנית ה-Grad Film של אוניברסיטת ניו יורק.

דלג לתוכן