Search
Generic filters

דרור משעני – הרצאות

דרור משעני הוא סופר המתח הישראלי שנהפך לאחד מסופרי המתח המובילים בעולם.

שלושת רבי-המכר הראשונים שלו בסדרת אברהם אברהם – "תיק נעדר" (2011, כתר), "אפשרות של אלימות" (2013, כתר) ו"האיש שרצה לדעת הכול" (2015, אחוזת בית) תורגמו לכ-20 שפות. הם זכו בפרס מרטין בק היוקרתי עבור רומן המתח הטוב ביותר המתורגם לשפה השוודית ופרס המותחן הטוב ביותר של POINTS ("תיק נעדר"), בפרס ברנשטיין הישראלי לרומן העברי הטוב ביותר ("אפשרות של אלימות") ונכללו ברשימת המועמדים לעוד פרסים רבים, כולל פרס CWA הבריטי המוענק לספר המתח הטוב ביותר לשפה האנגלית. הרומן החדש שלו, "שלוש" (2018, אחוזת בית), הגיע למקום הראשון בכל רשימות רבי-המכר בישראל, זכה לשבחי הביקורת ויתורגם במהלך 2019 ו-2020 לשפות רבות.

נוסף על כך, דרור עוסק בתחום הקולנוע והטלוויזיה: העיבוד הקולנועי שנעשה בצרפת ל"תיק נעדר", בהשתתפות ונסן קאסל ורומן דוריס, עלה למסכים בצרפת בקיץ 2018. הסדרה הישראלית שמבוססת על "תיק נעדר" ו"אפשרות של "אלימות" והופקה עבור קשת 12 בכיכובם של מוריס כהן, אורנה בנאי, עוז זהבי ואחרים, תעלה לשידור ב-2019. סדרת המתח האמריקאית WISDOM OF THE CROWD המבוססת על רעיון של דרור משעני ושירה חדד שודרה בשנה שעברה ברשת CBS האמריקאית.

דרור גם מלמד בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב, ומנהל את מסלול הכתיבה בחוג. הוא מלמד קורסים עיוניים שונים, בעיקר על ספרות מתח ובלשים, וסדנאות כתיבה.

נושאי הרצאות אפשריים:

1. על הרומן "שלוש" ועל כתיבת ספרות מתח (2018)

2. על סדרת הרומנים הבלשיים עם אברהם אברהם, והעיבודים שלהם לקולנוע ולטלוויזיה (2018)

3. על ההיסטוריה של הרומן הבלשי – או נושאים בתוכו (למשל: אדגר אלן פו והמצאת הבלש, שרלוק הולמס, פרויד כבלש ועוד)

4. על בלשים בעברית: מדוד תדהר למיכאל אוחיון

5. האם ואיך אפשר ללמד כתיבה

דלג לתוכן